Înţeleptul se
străduieşte permanent să-şi apropie marile valori universal valabile,
divine, care au fost revelate de activitatea spirituală a întregii
omeniri, în decursul evoluţiei acesteia, timp de milenii (binele divin,
adevărul ultim, frumuseţea perfectă, puritatea sufletească, dragostea,
respectul pentru sine şi pentru oameni, iubirea necondiţionată şi
credinţa de nezdruncinat în DUMNEZEU). El înţelege, la unison cu voinţa
divină, să aducă o contribuţie efectivă, în măsura propriilor sale
puteri, extraordinar de mari faţă de cele ale unui om obişnuit, la
evoluţia spirituală şi morală a omenirii prin acţiuni, opere sau
învăţături împărtăşite celorlalţi oameni; el îşi construieşte viaţa
treptat, punându-şi mai mereu experienţa sa bogată de viaţă şi rodul
meditaţiilor sale profunde în acord cu învăţăturile şi revelaţiile
primite atât de la DUMNEZEU, cât şi de la ceilalţi oameni.
Înţeleptul
este ca un copil, în fiecare moment primitor de noi învăţăminte de la
toţi şi toate care îl înconjoară, fiind gata oricând să se corecteze pe
sine în caz de greşală; el uneşte statornicia deplină a unei poziţii
spirituale şi morale cu receptivitatea la noi valori autentice, divine,
el îşi cunoaşte plin de detaşare adevărata poziţie faţă de sine şi faţă
de ceilalţi, ferindu-se totdeauna de orgoliu sau de o teatrală umilinţă.„Când am ajuns la peşteră, m-am aşezat la picioarele sale fără să
spun nimic. Am stat astfel lângă el timp îndelungat şi am simţit
extraordinar de clar cum mă cuprinde o linişte cu adevărat divină. M-am
uitat în ochii maestrului o jumătate de oră şi ei nu şi-au schimbat
expresia adâncă de contemplare. Am înţeles atunci că trupul său este
templul sfânt în care se manifestă prezenţa divină. Experienţa
spirituală pe care am avut-o este de nedescris. Lucrul cel mai mişcător
era vederea numărului mare de copii mici, până la şapte ani, care urcau
ei singuri pe munte până la maestru şi se aşezau lângă el, chiar dacă el
nu le adresa zile în şir nicio privire. Ei nu se jucau, ci stăteau
cuminţi într-o stare de perfectă mulţumire.” Humphereys, unul dintre primii occidentali ai lui Ramana Maharishi.
„În lume există mulţi oameni măreţi. Priviţi-i ca
şi cum ar fi propriul vostru maestru. Cel în care veţi avea totală
încredere este maestrul vostru.”
Ramana Maharishi
Ramana Maharishi
„Stăteam plângând la picioarele divinului meu
maestru, iar el, cu o voce vibrând de dragoste cerească, îmi spunea: «Am
aşteptat mult, mai mult de 30 de ani, ca tu să te reîntorci la mine. Te
pierdusem, tu dispărusei în sânul valurilor tumultoase ale existenţei
terestre. Bagheta magică a destinului tău te-a atins şi tu ai dispărut.
Eu te-am urmat pe valurile luminoase ale oceanului astral unde plutesc
îngerii glorioşi. Prin lumină, dar şi prin întuneric, prin furtuni, eu
te-am urmat pretutindeni aşa cum o mamă îşi veghează copilul. Ochii mei
erau fixaţi asupra ta încă de când erai în pântecele mamei tale. Cu
răbdare, lună de lună, an de an, te-am vegheat aşteptând ziua fericită
când vei fi din nou alături de mine.»” Lahiri Mahasaya (1828-1895) povesteşte întâlnirea cu Ghidul său spiritual, Babaji
„Dacă Pământul cere şi Supremul răspunde, clipa realizării poate fi chiar aceasta.” SriAurobindo.
„O! Cât de suavă a fost întâlnirea cu paradisul, ca şi acel loc, în
acea dimineaţă, când am primit graţia prezenţei şi a cuvintelor lui
Iisus. A fost de o asemenea suavitate , încât oricât de mult aş dori să
relatez tot, nu aş putea. Există lucruri care nu pot fi traduse într-un
limbaj uman fără riscul de a se pierde semnificaţia lor profundă şi
celestă. Inima lui Iisus şi a mea s-au contopit, nu mai sunt două inimi
care bat, ci una singură. A mea a dispărut aşa cum se pierde un strop de
apă în mare.” Padre Pio (1887- 1968).
„Da, Doamne, cred: şi cred din ce în ce mai puternic, pentru că nu
este doar o încercare de a mă consola, ci de a mă desăvârşi, tu eşti la
originea impulsului şi la sfârşitul acestui drum, pe care toată viaţa
mea nu pot decât să îl urmez. Şi tu eşti cel care însufleţeşti pentru
mine, cu omniprezenţa ta, miriada de influenţe cărora mă supun
permanent. În viaţa care izvorăşte din mine şi în materia care mă
susţine găsesc mai mult decât darurile tale. Te găsesc pe tine însuţi
care mă faci să particip la existenţa ta. O, Doamne, a cărui chemare
precede prima noastră mişcare, dăruieşte-mi aspiraţia de a exista –
pentru ca, prin acea sete divină care este darul tău, accesul la marile
ape să se deschidă în mine. Nu mă lipsi de setea divină de viaţă, acea
energie primordială. Şi tu, a cărui înţelepciune iubitoare îmi dă formă
din toate formele şi întâmplările lumii, ajută-mă să schiţez un gest a
cărui putere deplină îmi va fi revelată în prezenţa forţelor degenerării
şi ale morţii; ajută-mă să pot să cred, să cred cu înflăcărare şi mai
presus de orice, în prezenţa ta activă.” Teilhard de Chardin, Imnul Universului.
„Pot să vă spun că ceea ce sunt acum am fost
întotdeauna, încă de la prima mea naştere. Un simplu voal separa omul
obişnuit de propriul său Sine şi acest voal se «uzează» progresiv
printr-o practică spirituală sinceră şi constantă. Dar în acest moment
nu mai există niciun voal.”
„În copilărie, părinţii mei mi-au fost primii ghizi spirituali; ca femeie măritată mi-am urmat soţul; acum toţi oamenii şi toate lucrurile acestei lumi îmi sunt maeştri. Şi un lucru este sigur: Fiinţa Supremă este singurul maestru şi ea ne ghidează pe toţi.” Ma Ananda Moyi (1896-1982)
„În copilărie, părinţii mei mi-au fost primii ghizi spirituali; ca femeie măritată mi-am urmat soţul; acum toţi oamenii şi toate lucrurile acestei lumi îmi sunt maeştri. Şi un lucru este sigur: Fiinţa Supremă este singurul maestru şi ea ne ghidează pe toţi.” Ma Ananda Moyi (1896-1982)
„Contopirea cu Fiinţa Preaiubită Cosmică este cea
mai minunată experienţă posibilă. Este vis în vis, bucurie în bucurie,
un milion de divine iubiri într-una singură ce-ţi vor topi inima. În
orice punct din spaţiu te-ai afla vei primi dragostea Sa, strălucind cu
intensitatea a milioane de sori. De fiecare dată când vei gândi că ai
epuizat dragostea Lui, vei simţi cum un val infinit te cuprinde şi te
topeşte în fericire. Acesta este extazul divin!” Paramahamsa Yogananda.
„Cum să-l iubeşti pe DUMNEZEU?
Iubeşte-l aşa cum un sărac iubeşte banii, aşa cum un înecat tânjeşte după o gură de aer, aşa cum o fiinţă rătăcită în deşert tânjeşte după o cană cu apă. Iubeşte-l cu înflăcărarea primei iubiri a tuturor îndrăgostiţilor.” Paramahamsa Yogananda.
Iubeşte-l aşa cum un sărac iubeşte banii, aşa cum un înecat tânjeşte după o gură de aer, aşa cum o fiinţă rătăcită în deşert tânjeşte după o cană cu apă. Iubeşte-l cu înflăcărarea primei iubiri a tuturor îndrăgostiţilor.” Paramahamsa Yogananda.
„Suntem milioane şi milioane de fiinţe, stând în
picioare pe ţărmul oceanului Conştiinţei, încercând să-l strângem în
cochilia unui melc. Fiecare îşi pierde timpul privind la cochiliile
celorlalţi, comparându-le, acestea fiind unicul lor subiect de
conversaţie. Evident, fiecare îşi doreşte o cochilie mai mare decât cea a
vecinului. Ar trebui să fie cu toţii capabili să înţeleagă că aceste
cochilii nu vor putea nicioadată să cuprindă întregul ocean care este
DUMNEZEU. Dacă ne-am arunca micuţele cochilii în ocean, dacă ne-am putea
topi ego-urile în beatitutidea divină, am înceta în sfârşit să mai
suferim şi să ne mai lamentăm.” Swami Muktananda
„Un înţelept plânge cu cel care plânge, râde cu
cel care râde, se joacă cu cel care se joacă şi cântă cu cel care cântă,
devenind cântecul însuşi. Prezenţa sa este precum o oglindă extrem de
pură. Ea reflectă imaginea noastră, aşa cum suntem. Noi suntem cei care
ne jucăm rolurile în această viaţă. El este oglinda sau scena pe care se
desfăşoară spectacolul; cum ar putea fi ea reflectată? Nimic nu o poate
atinge, ea fiind numai un suport.” Ramana Maharishi.
-sursa-Articol preluat din Revista misterelor, nr. 35-
gabriella.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu