Revărsarea Graţiei Divine în viaţa oamenilor a reprezentat întotdeauna un
miracol absolut, un mister insondabil, încărcat de o fericire sublimă
şi de semnificaţii fundamentale. Dincolo de caracterul concret de
ajutorare, manifestările Graţiei Dumnezeieşti au permis totodată
conştientizarea prezenţei atotputernice a lui Dumnezeu şi a iubirii Sale
copleşitoare pentru creaţia Sa.
Într-un sens
foarte concret, Graţia Divină este actul prin care Dumnezeu salvează,
ajută pe cineva aflat într-o situaţie extrem de dificilă, la limită.
Într-un sens mai profund însă, conceptul Graţiei Dumnezeieşti rezumă,
esenţializează relaţia dintre Divinitate şi fiinţa umană. Putem
conştientiza că în realitate absolut totul există şi se manifestă prin
Graţia lui Dumnezeu. Noi cu toţii trăim de fapt în permanenţă
îmbrăţişaţi de oceanul nebănuit al Graţiei Divine. Însuşi faptul că
existăm este tot un act de Graţie. Suntem noi oare conştienţi de faptul
că ar fi fost posibil să nu fi existat niciodată? Suntem oare suficient
de recunoscători lui Dumnezeu chiar şi pentru acest simplu fapt că
existăm? Mai mult decât atât, dacă vom conştientiza cu atenţie, vom
înţelege că tot ceea ce apare în viaţa noastră este un dar divin.
Fiecare eveniment, fiecare situaţie este o şansă ce ne permite să
învăţăm ceva, să ne cunoaştem, să ne transformăm. Totul este în esenţă o
lecţie divină. Aceasta este valabil atât pentru evenimentele pe care le
considerăm „favorabile” nouă, cât şi cele pe care adesea le considerăm –
din ignoranţă – ca fiindu-ne „defavorabile”. Şi totuşi, chiar şi din
acestea, sau poate mai ales din ele, noi învăţăm, obţinem experienţe
extrem de preţioase, a căror valoare o decantăm de obicei abia mult mai
târziu.
Tradiţiile
înţelepciunii universale spun că de fapt acesta şi este scopul Creaţiei:
acela de a fi un cadru care să ne ofere şansa de a evolua. Dar aşa cum
un peşte care înoată în apă nu e conştient de apa în care se află, tot
la fel majoritatea dintre noi nu suntem conştienţi că trăim într-un
ocean infinit de Graţie Dumnezeiască.
Pentru a
deveni conştienţi de această infinită Graţie este necesar în primul rând
să ne deschidem inimile, pentru a primi revărsarea bunătăţii şi iubirii
divine în sufletele noastre. Oamenii sfinţi spun că dacă am şti cât de
mult ne iubeşte Dumnezeu, am plânge de fericire. Se mai spune de
asemenea că, generic vorbind, dacă noi facem un pas către Dumnezeu,
atunci El va face zece paşi către noi. Dar este esenţial ca noi să facem
acel prim pas. Pentru că Dumnezeu ne respectă întotdeauna liberul
arbitru şi dacă noi suntem indiferenţi (sau chiar ostili) şi nu dorim ca
El să ni se reveleze, atunci El nu o va face.Dumnezeu îşi revarsă Graţia Prezenţei şi Iubirii Sale în special celor care merită şi care sunt
pregătiţi să o primească. Chiar şi pentru aceştia, ceea ce rămâne
esenţial este ca ei să ceară şi să implore coborârea Graţiei cu toată
fiinţa lor, cu sinceritate, cu credinţă totală, plini de umilinţă.
Atunci, la momentul ales de Dumnezeu, Graţia Divină se revarsă în valuri
copleşitoare, care îl umplu întotdeauna pe cel ce a cerut de uimire şi
recunoştinţă.Dar coborârea Graţiei nu poate fi privită
doar ca o „recompensă” oferită celor care au îndeplinit un fel de
„standard”. Graţia Divină este deasupra oricăror legi sau criterii. Este
o expresie a manifestării complet libere a Conştiinţei Divine Absolute.
Tocmai de aceea, ea vine nu de puţine ori chiar şi pentru cei care sunt
departe de a fi merituoşi prin faptele lor sau pentru cei care au
greşit amarnic şi care sunt literalmente „scufundaţi” în păcat. Graţia
Divină poate coborî chiar şi pentru aceştia. Cu condiţia necesară ca ei
să înţeleagă greşelile pe care le-au săvârşit şi să se căiască din toată
inima pentru ele. În acest sens, exemplul poate cel mai cunoscut din
tradiţia creştină este redat de Iisus Hristos prin Parabola
fiului risipitor. În această parabolă aflăm că un om foarte bogat avea
doi fii. Iar unul dintre ei a ales să părăsească familia şi casa
părintească şi să plece în lume. După o viaţă uşoară în care a risipit
în van toată averea pe care o luase cu el de la tatăl său, el realizează
nimicnicia faptelor sale şi intenţionează să se întoarcă umil şi plin
de regrete la părintele său. Înţelegând aceasta, tatăl îl primeşte cu
mare cinste, organizând chiar o sărbătoare festivă în cinstea revenirii
fiului risipitor. Intenţia tatălui de a-şi cinsti cu atâta fală fiul cel
rătăcit trezeşte o anumită nedumerire şi chiar invidie în fiul cel
cuminte, care stătuse acasă şi nu ieşise din cuvântul tatălui său. Mesajul
acestei pilde este acela că pentru Dumnezeu fiecare suflet este extrem
de preţios, iar experienţa în urma căreia fiecare dintre noi se
îndreaptă din propria sa voinţă şi convingere către ceea ce este bine îi
aduce lui Dumnezeu o neţărmurită bucurie. Iar această bucurie este mai
mare pentru El decât aceea în care rămânem pasivi într-o anumită
conformitate, care nu este însă înţeleasă în profunzime.Graţia şi bucuria divină sunt astfel cu
atât mai mari atunci când nu doar un singur om, ci o întreagă comunitate
se re-orientează plină de căinţă către calea cea bună. O altă
istorisire biblică ne exemplifică şi o asemenea situaţie care, mai ales
acum, este plină de învăţăminte pentru noi toţi, în aceste vremuri de
mare rătăcire pentru actuala societate în care lipsa de moralitate şi
devierea de la firescul bunului-simţ au atins deja cote revoltătoare.
Istorisirea la care ne referim este cea despre avertismentul adresat de
Dumnezeu locuitorilor cetăţii Ninive. Cetatea
Ninive era în urmă cu foarte mult timp capitala Asiriei, un regat mare
şi puternic. Ninive era atât de mare încât era nevoie de trei zile ca
cineva să o străbată pe jos de la un capăt la celălalt. Locuitorii
cetăţii erau însă deosebit de cruzi, violenţi, trăind într-o cumplită
decadenţă şi perversitate. Văzând toate acestea, Dumnezeu i s-a adresat
în duh profetului Iona şi i-a poruncit să meargă la Ninive şi să
propovăduiască întoarcerea din păcat către cele sfinte pentru că
altminteri cetatea va fi distrusă din temelie de dreapta mânie a lui
Dumnezeu. Iona s-a temut însă şi nu a vrut să asculte Voia divină. El
s-a împotrivit şi a ales să fugă cu o corabie spre Tars, aflat într-o cu
totul altă direcţie faţă de Ninive. Dumnezeu a făcut însă ca o furtună
teribilă să se abată asupra corăbiei în care se afla Iona, spre
disperarea tuturor marinarilor. Fiind convinşi că furtuna are o cauză
supranaturală, marinarii i-au somat pe toţi cei aflaţi la bord să
mărturisească cine i-a supărat pe zei. Întrucât Iona recunoaşte că el nu
a împlinit o cerinţă divină, corăbierii îl aruncă peste bord. Profetul
neascultător este înghiţit de un peşte uriaş, în burta căruia ajunge să
regrete plin de umilinţă că a refuzat să fie unealta Graţiei lui
Dumnezeu. După trei zile el este totuşi adus de peşte la ţărm şi este
lăsat liber, neîntâmplător, chiar în apropiere de cetatea Ninive. Iona
îşi începe astfel misiunea încredinţată de Dumnezeu şi le transmite
locuitorilor că dacă în 40 de zile nu se leapădă de toate relele lor şi
nu se îndreaptă către Dumnezeu, atunci nu va mai rămâne piatră peste
piatră din cetatea lor. Şi iată că avertismentul lui a fost luat foarte
în serios de locuitorii cetăţii, care de la mic la mare, până la regele
cetăţii, s-au îmbrăcat în pânză de sac, şi-au pus cenuşă în cap şi au
postit căindu-se pentru faptele lor necurate. Observând acestea,
Dumnezeu a cruţat locuitorii şi nu a mai distrus cetatea. Această
pildă ne arată aşadar că Dumnezeu nu vrea niciodată distrugerea
păcătosului, ci îndreptarea lui. Înţelegem astfel că trăsăturile care
impregnează şi definesc în primul rând Graţia Dumnezeiască sunt iubirea
infinită şi compasiunea fără margini.
Sfinţii ne mai transmit un lucru foarte important: că această nesfârşită Graţie a Celui Prea
Înalt coboară şi se manifestă „pe aripile” (prin intermediul) Duhului
Sfânt. Nimic nu este şi nu poate fi desăvârşit în orice efort omenesc
fără această revărsare a Duhului Sfânt. Omul este invariabil limitat
atâta timp cât e rupt de Dumnezeu. Un act de iertare, de exemplu, nu
este niciodată complet doar prin iubirea, înţelegerea şi puterea
omenească. Doar prin coborârea în inimă a Sfântului Duh iertarea este
completă şi definitivă. Altfel în sufletul omului rămân într-o anumită
măsură resentimentele şi ranchiuna. De aceea se spune că „a greşi este omenesc, iar a ierta este dumnezeiesc”. Doar într-o stare de conştiinţă divină, atunci când în inima noastră coboară Duhul Sfânt, iertarea este desăvârşită.
De asemenea, oamenii înţelepţi au spus dintotdeauna că cea mai adecvată stare care atrage Graţia Divină este starea de candoare,
starea de copil. Starea de candoare a fost de altfel definită chiar de
domnul nostru Iisus Hristos, care nu întâmplător a spus „Lăsaţi copiii să vină la Mine, căci a lor va fi Împărăţia Cerurilor”.
Tocmai de aceea nu trebuie să uităm că această atitudine interioară de
candoare, de deschidere şi de puritate pe care copilul o are, reprezintă
o veritabilă cheie de boltă ce poate să deschidă calea către revărsarea
Graţiei Divine. Atunci când această stare de candoare există, Graţia
Dumnezeiască poate fi resimţită ca o protecţie a lui Dumnezeu, ca o
inspiraţie sau o ghidare a Sa, chiar şi în momentele în care lângă noi
nu există un ghid spiritual fizic sau o altă fiinţă care să ne apere.
Această stare de candoare este cu atât mai mult luată în seamă de Dumnezeu când ea este asociată cu atitudinea de dăruire şi cu cea de umilinţă. Aceste trei aspecte – candoare, dăruire, umilinţă – creează premisele revărsării şi manifestării Graţiei Divine.
Dar ce
înseamnă mai exact să simţi coborârea Graţiei Divine în inima şi în
fiinţa ta? Cum putem recunoaşte aceasta? Nenumăratele descrieri şi
relatări ale celor care au trăit această sublimă experienţă consemnează
că ceea ce este cel mai evident este apariţia unei impresii copleşitoare
şi euforice de uşurare, despovărare, eliberare. Este ca şi cum cineva
ţi-a luat brusc din spate o mare greutate, o mare povară. Apare de
asemenea o stare în care ştii fără dubii că ai fost iertat de Dumnezeu
pentru păcatele care te apăsau. Această stare este cunoscută prin
expresia „s-a îndurat Dumnezeu pentru păcatele lui” sau că „Dumnezeu l-a mântuit”.
Iertarea divină devine în acest caz cu atât mai evidentă cu cât din
fiinţa celui ce a păcătuit este eradicată chiar şi vechea tentaţie către
păcat. El a depăşit acum complet atracţia către acel rău şi orice
ispită în acea direcţie nu îl mai afectează.
De asemenea,
în fiinţa celui în care s-au revărsat sublimele valuri ale Graţiei
Divine apare o profundă purificare sufletească, o stare de sacralitate
şi chiar de sfinţenie. Recunoştinţa unei asemenea fiinţe umane este
dincolo de puterea sa de exprimare şi în ea creşte o iubire puternică şi
statornică faţă de Dumnezeu, precum şi o dorinţă intensă de comuniune
cât mai plenară, în veşnicie, cu Cel Absolut.
Cel asupra căruia s-a pogorât Graţia Divină trăieşte după această experienţă sentimentul
că e re-născut. Întreaga sa viziune despre viaţă, despre lume şi despre
existenţă capătă cu totul alte perspective. Apare în primul rând o
stare de trezire intensă şi profundă a inimii spirituale. Aceasta ne
face să înţelegem în intimitatea fiinţei noastre răspunsul pe care Iisus
Hristos l-a dat celor care îl întrebau unde este Împărăţia Cerurilor
despre care el le vorbea mereu. Răspunsul lui Iisus poate să pară
paradoxal: el le-a spus că „Împărăţia Cerurilor este în voi înşivă”.
Ce poate să însemne aceasta? Că nu are rost să ne axăm în căutarea lui
Dumnezeu într-un sens exterior nouă pentru că în acest fel nu Îl vom
găsi cu adevărat nicăieri. Putem eventual întâlni unele semne ale Sale,
dar e posibil ca nici pe acelea să nu le înţelegem. Ceea ce este
esenţial este să Îl căutăm plini de iubire şi de aspiraţie mai întâi în inimile noastre,
doar acolo îl vom găsi, mai ales la început. Abia după aceea Îi vom
regăsi prezenţa peste tot şi în jurul nostru, pentru că în realitate
Dumnezeu este omniprezent.
Mai mult,
prin această revelaţie care ne vine din trezirea spirituală a inimii
ajungem plini de uimire să participăm la viaţa grandioasă a lui Dumnezeu
şi chiar să ne expansionăm conştiinţa devenind astfel tangenţi cu
necuprinsul.
Este de
asemenea cunoscut că revărsarea Graţiei aduce de multe ori cu sine şi
manifestarea unor diferite haruri dumnezeieşti extraordinare sau altfel
spus puterea de a înfăptui anumite minuni (aşa-zis acţiuni paranormale).
Unul dintre
acestea este harul vindecării prin puterea rostirii cuvântului divin şi
prin puterea Duhului Sfânt. Cel ce deţine acest har intermediază
manifestarea puterii vindecătoare a lui Dumnezeu, care este infailibilă.
Nenumărate exemple în acest sens ne-a oferit domnul nostru Iisus
Hristos, care a vindecat de toate bolile pe toţi cei care l-au implorat
aceasta, cu condiţia ca ei să fi avut deschiderea de a primi în ei
lucrarea Domnului.
Un alt har divin descris în Biblie este cel al cunoaşterii tuturor limbilor (gnosolalia)
pe care l-au primit apostolii după ridicarea la cer a Mâtuitorului
atunci când acesta a trimis asupra lor, aşa cum deja îi anunţase
dinainte, puterea Duhului Sfânt. Apostolii au fost atunci capabili să
predice perfect învăţătura divină în limba nativă a oricărui
interlocutor, indiferent de naţia acestuia, chiar dacă ei, apostolii, nu
învăţaseră niciodată respectiva limbă.
Un alt har
divin este cel al viziunii lumilor nevăzute prin vederea omenească
obişnuită. Prin acest har sunt văzuţi foarte limpede îngerii sau demonii
şi se poate comunica deosebit de clar cu aceştia.
De asemenea,
ca urmare a primirii Graţiei Divine, poate să mai apară puterea
discernământului spiritual ce permite ghidarea şi îndrumarea înţeleaptă a
altor fiinţe sau poate să apară puterea creativităţii divin inspirate,
pe care nicio minte omenească nu ar putea-o egala.
Un astfel de exemplu de inspiraţie divină sunt aşa-numitele „texte sacre”, care au fost scrise
în stări speciale de conştiinţă de către unii oameni inspiraţi de
Dumnezeu. Merită să ne raportăm în acest sens chiar la textul Bibliei,
care continuă să uimească cercetătorii care au constatat că acest text
conţine o uriaşă matrice informaţională ce poate fi accesată printr-un
anumit cod. Verificat cu o rigoare ştiinţifică, acest cod al Bibliei a
revelat informaţii deosebit de exacte de diverse tipuri, atât despre
evenimente din trecut, cât şi despre unele care au avut loc după mai
mult de 2000 de ani de la scrierea Bibliei, în zilele noastre, datele
fiind pe deplin confirmate.
Este esenţial să mai observăm că manifestarea ulterioară a
harurilor dumnezeieşti în fiinţa celui asupra căruia se revarsă Graţia
Divină depinde foarte mult de modul în care respectiva fiinţă umană
reacţionează. Dacă în cel care primeşte aceste daruri apare o stare de
orgoliu şi chiar tentaţia de a folosi aceste puteri într-un mod nedemn,
meschin şi egoist, atunci ele se estompează gradat şi dispar. Dacă însă
fiinţa respectivă este recunoscătoare, plină de umilinţă şi de bun-simţ,
atunci aceste haruri se fixează, pot fi „accesate” oricând şi chiar pot
fi transmise şi altor fiinţe umane care merită aceasta.
Un alt efect
transformator fundamental care survine după revărsarea Graţiei Divine
este că cel care a fost în felul acesta binecuvântat are revelaţia că
existenţa sa face parte dintr-un vast Plan Divin şi că el are un anumit
„rost” pe lume sau, altfel spus, o anumită „menire”. Prin înţelegerea şi
împlinirea acestei meniri, pe care o avem de fapt absolut fiecare
dintre noi, apare apoi sentimentul unei inefabile „cooperări” cu Planul
Divin, ceea ce face ca manifestările de revărsare a Graţiei Divine să
devină tot mai dese şi mai ample.
Învăţăturile
spirituale spun că atunci când aceste stări excepţionale de revărsare a
Graţiei Dumnezeieşti se repetă tot mai des, atunci fiinţa umană
respectivă trăieşte mai mereu o stare de comuniune cu Fiinţa intimă a
lui Dumnezeu, ajungând la ceea ce poartă numele de „starea de
îndumnezeire”.
Merită să
reţinem în final, ca o concluzie, că toate tradiţiile spirituale afirmă
că oricâte eforturi pe calea transformării de sine ar face o fiinţă
umană, oricât
ar fi ea de învăţată, de pură sau plină de aspiraţie, ea nu poate
accede la Desăvârşirea spirituală Ultimă decât printr-un act de Graţie
Dumnezeiască.
Tradiţiile
spun însă că nu trebuie să uităm că fiecare dintre noi suntem într-un
anumit sens ca un copil al lui Dumnezeu pentru că în fiecare dintre noi
El a sădit o părticică infimă din Conştiinţa Sa. Tocmai aceasta face ca
atunci când o fiinţă Îl imploră pe Dumnezeu Tatăl plină de dăruire,
candoare şi umilinţă să se unească pe deplin cu El şi să îl îmbrăţişeze
debordând de iubire pentru veşnicie, atunci, la un moment dat, El va
răspunde. Şi atunci acea conştiinţă umană va bascula prin Graţia lui
Dumnezeu, în mod extatic, în nelimitat, în infinit.
-sursa- https://armoniacosmica.wordpress.com
Iti transmit din suflet Lumina si Iubire.
gabriella.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu