Totalul afișărilor de pagină

16 feb. 2015

Osho-despre cel de-al treilea ochi...

Mai întâi, două puncte trebuie înțelese. Primul, energia celui de-al treilea ochi este exact aceeași cu energia care se mișcă prin ochii obișnuiți – aceeași energie. Începe să se miște într-un centru nou. Al treilea ochi este deja acolo, dar nefuncțional, și nu poate vedea până când acești ochi obișnuiți nu devin ne-vazători.
Aceeași energie trebuie să se miște prin ei. Când energia nu se mișcă în cei doi ochi, se poate mișca în al treilea, și când se mișcă în al treilea, cei doi ochi devin inactivi. Ei vor fi acolo, dar nu vei putea vedea prin ei. Energia care privește prin ei nu va fi acolo; se va mișca printr-un nou centru. Acel centru este între acești doi ochi. Este deja acolo, complet; în orice moment poate funcționa. Dar are nevoie de energie ca să funcționeze,  și aceeași energie trebuie redirecționată.
Al doilea, atunci când vezi prin acești doi ochi, vezi cu corpul fizic. Al treilea ochi nu este cu adevărat o parte a corpului fizic. Este o parte a celui de-al doilea corp, care este ascuns – corpul subtil, SUKSHMA SHARIR. El are un punct corespondent în corpul fizic, dar nu face parte din el. De aceea fiziologia nu poate crede că există un al treilea ochi sau ceva asemănător, pentru că craniul tău poate fi analizat, penetrat, scanat cu raze X, și nu există nici un punct, nici o entitate fizică despre care să se poată spună că este al treilea ochi. Al treilea ochi face parte din corpul subtil, din sukshma sharir.
Atunci când mori, corpul tău fizic moare, dar sukshma sharir, corpul tău subtil, merge cu tine; ia o altă naștere. Dacă corpul subtil nu moare, nu poți fi niciodată eliberat din cercul nașterii și al morții, al renașterii și al re-morții. Cercul se mișcă mai departe.
Al treilea ochi aparține corpului subtil. Când energia se mișcă prin corpul fizic, privești prin ochii fizici. De aceea, prin ochii fizici nu te poți uita la nimic altceva decât la fizic, la ce este material. Cei doi ochi sunt fizici. Prin acești ochi nu poți privi la nimic, nu poți vedea nimic care nu este fizic.
Numai cu al treilea ochi funcționând poți intra într-o dimensiune diferită. Acum poți vedea lucruri care sunt invizibile ochilor fizici, dar vizibili ochilor subtili. Atunci, cu al treilea ochi funcțional, dacă te uiți la o persoană, te uiți la sufletul ei, la spiritul ei, nu la corpul său – la fel cum te uiți la corpul fizic prin ochii fizici, dar nu poți vedea sufletul. Același lucru se întâmplă când privești prin al treilea ochi: privești și corpul nu este acolo, doar cel care locuiește în corp.Ține minte aceste două puncte. Primul, aceeași energie trebuie să se miște. Ea trebuie îndepărtată de la ochii fizici și lăsată să se miște prin al treilea ochi. Al doilea, al treilea ochi nu face parte din corpul fizic. Face parte din corpul subtil, al doilea corp care este în interior. Pentru că face parte din corpul subtil, în momentul în care poți privi prin el, privești la lumea subtilă. Tu stai aici. Dacă o fantomă stă aici, nu o poți vedea, dar dacă al treilea ochi al tău funcționează, vei vedea fantoma, pentru că existența subtilă poate fi văzută doar prin ochiul subtil.
Cum este al treilea ochi legat de această tehnică de privit? Este profund legată. Într-adevăr, această tehnică este pentru a deschide al treilea ochi. Dacă ochii tăi fizici se opresc complet, dacă devin nemișcați, statici, ca pietrele, fără nici un fel de mișcare în acești ochi, energia încetează să mai curgă prin ei. Dacă îi oprești din funcționare, energia încetează să mai curgă prin ei. Energia curge; de aceea ei se mișcă. Vibrația, mișcarea, se datorează energiei. Dacă energia nu se mișcă, ochii tăi vor deveni exact ca ochii unui mort – de piatră, morți.
Privind la un punct, uitându-te la el focalizat fără a permite ochilor să se miște nicăieri în altă parte, îți va da o stare de încremenire. Brusc, energia care se mișca prin cei doi ochi nu se va mai mișca prin ei. Iar energia trebuie să se miște; energia nu poate fi statică. Ochii pot fi statici, dar energia nu poate fi statică. Când acești ochi sunt închiși față de energie, dacă brusc ușile sunt închise și energia nu se poate mișca prin ei, ea încearcă să găsească o nouă cale. Și al treilea ochi este în imediata apropiere, chiar între sprâncene, la 1 cm în adâncime. Este în imediata apropiere – cel mai apropiat punct.
Dacă energia ta este eliberată în ceea ce privește ochii fizici, primul lucru care se poate întâmpla este că se mișcă prin al treilea ochi. E ca și cum apa curge și tu închizi o gaură: ea va găsi alta – cea mai apropiată care se poate găsi, având cea mai mică rezistență. O va găsi automat; nu trebuie să faci nimic specific. Cu acești ochi fizici, trebuie doar să oprești energia să se miște prin ei, și apoi energia își va găsi propria sa cale și se va mișca prin al treilea ochi.
Această mișcare prin al treilea ochi te transformă într-o lume diferită. Începi să vezi lucruri pe care nu le-ai văzut niciodată, începi să simți lucruri pe care nu le-ai simțit niciodată, începi să miroși lucruri pe care nu le-ai mirosit niciodată. O lume nouă, o lume subtilă, începe să funcționeze. Este deja acolo. Ochiul este acolo; lumea, lumea subtilă este deja acolo. Ambele sunt acolo, dar nedezvăluite.
Odată ce funcționezi în acea dimensiune, multe lucruri devin vizibile pentru tine. De exemplu,  dacă o persoană urmează să moară, dacă cel de-al treilea ochi al tău funcționează, vei deveni imediat conștient că urmează să moară. Nici o analiză fizică, nici un diagnostic fizic nu poate spune cu certitudine că va muri. Cel mult, putem vorbi de probabilități. Putem spune că poate va muri, și această afirmație va fi condițională: ”Dacă lucrul ăsta și ăsta vor fi așa, s-ar putea să moară; dacă se poate face ceva, poate nu va muri.”
Diagnosticul medical nu poate încă să fie sigur în ceea ce privește moartea. De ce? Atât de multă dezvoltare și totuși atât de multă incertitudine în legătură cu moartea! Într-adevăr, știința medicală încearcă să deducă moartea, să infereze moartea, prin intermediul simptomelor fizice, iar moartea este un fenomen subtil, nu fizic. Este un fenomen invizibil al unei dimensiuni diferite. Dar cu al treilea ochi în stare de funcționare, simți brusc că un om urmează să moară. Cum îl simți? Moartea are un impact. Dacă omul urmează să moară, atunci moartea și-a aruncat deja umbra sa acolo, și acea umbră poate fi simțită cu al treilea ochi în orice moment.
Când un copil se naște, cei care au avut o practică aprofundată în ce privește al treilea ochi, pot vedea momentul morții sale chiar în acel moment. Dar atunci umbra este foarte subtilă. Când o persoană urmează să moară în șase luni, atunci orice om al cărui al treilea ochi funcționează cât de cât poate vedea moartea cu șase luni înainte ca ea să survină. Umbra se întunecă. Într-adevăr, în jurul tău o umbră întunecată se așează și asta poate fi simțit, dar nu cu acești doi ochi fizici.
Cu al treilea ochi, începi să vezi aurele. Vine o persoană la tine; ea nu te poate înșela, pentru că orice spune este lipsit de sens dacă nu corespunde cu aura sa. Poate spune că este o persoană care nu se înfurie niciodată, dar aura sa roșie va arăta că este plină de furie. Ea nu poate înșela în ceea ce privește aura sa, pentru că este complet inconștientă de aură. Orice spune poate fi judecat prin intermediul aurei sale, fie că este corect sau greșit. Cu al treilea ochi, începi să vezi radiații, aure.
În vremurile de demult, așa era cineva inițiat. Dacă aura sa nu era corectă, maestrul aștepta, pentru că nu se punea problema satisfacerii dorinței tale. Poate că tu vroiai să fii inițiat, dar asta nu era de ajuns dacă aura ta nu spunea că erai pregătit. Așa că ani de zile discipolul trebuia să aștepte până când aura sa era pregătită; nu avea nimic de-a face cu dorința sa de a fi inițiat – aceasta este inutilă. Uneori, chiar și vieți întregi trebuia să aștepți.
De exemplu, Buddha a rezistat tentației de a iniția femei timp de mulți ani. Atât de multă presiune s-a pus asupra lui; și totuși a refuzat. În cele din urmă a fost de acord să inițieze femei, dar apoi a spus: ”Acum religia mea nu va mai fi vie după 500 de ani; am făcut un compromis. Dar pentru că mă forțați, voi iniția femei.”
Care era motivul pentru care el nu iniția femei? Un motiv de bază era acesta: cu bărbatul, energia sexuală poate fi reglată foarte ușor. Un bărbat poate deveni celibatar foarte ușor. Cu corpul unei femei este dificil, pentru că menstruația este un fenomen regulat – inconștient, incontrolabil, involuntar. Ejacularea seminală poate fi controlată, dar menstruațiile nu pot fi controlate. Sau, dacă cineva încearcă să le controleze, atunci va avea efecte foarte negative asupra corpului.
În momentul în care o femeie intră în perioada ei de menstruație, aura sa se schimbă complet: devine sexuală, agresivă, deprimată, tot ceea ce este negativ înconjoară femeia, și asta se întâmplă în fiecare lună. Doar din acest motiv, Buddha nu a fost pregătit să inițieze femei. El a spus că era dificil pentru că în fiecare lună menstruația se mișcă în cerc, periodic, și nu se poate face nimic în mod voluntar. Ceva se poate face, dar era dificil să faci asta în vremea lui Buddha. Acum se poate face.
Mahavira a negat complet orice posibilitate a unei femei de a se elibera dintr-un corp de femeie. El a spus că o femeie trebuie să se nască din nou ca bărbat, și doar atunci se poate elibera. Deci tot efortul pentru o femeie ar trebui canalizat ca ea să aibă o nouă naștere ca bărbat. De ce? Era o problemă a aurei.
Dacă inițiezi o femeie, în fiecare lună ea va cădea și tot efortul va fi pierdut. Nu era nici o discriminare, nici o evaluare legată de egalitatea dintre femei și bărbați; nu aceasta era problema. Ci pentru Mahavira, problema era: cum să ajuți? Așa că el a găsit o cale mai ușoară: să ajute o femeie să se nască din nou ca bărbat. Asta era mai ușor.  Însemna că o femeie trebuia să aștepte o altă viață, și tot efortul trebuia îndreptat spre țelul ca ea să se nască într-un corp de bărbat.
Asta i s-a părut mai ușor lui Mahavira, decât să inițieze o femeie, pentru că în fiecare lună ea recade la starea originară și tot efortul este pierdut. Dar acești două mii de ani au făcut multe. În special tantra a făcut multe.
Tantra a descoperit uși diferite, și tantra este singurul sistem din lume care nu face nici o diferențiere între bărbat și femeie. Mai degrabă, dimpotrivă, ea spune că o femeie poate deveni mai ușor eliberată, și motivul este același, doar că este privit dintr-o perspectivă diferită. Tantra spune că, corpul femeii având ciclu în mod regulat, ea se poate detașa de corpul ei mai ușor decât bărbatul. Pentru că mintea bărbatului este mai implicată în corp, de aceea el îl poate regla. Mintea bărbatului este mai implicată în corp; de aceea el își poate controla sexul.
Mintea femeii nu este atât de implicată în corp. Corpul funcționează ca un automat – diferit, pe un strat diferit, și femeia nu poate face nimic în legătură cu asta. E ca un mecanism automat; continuă să meargă. Tantra spune că din cauza acestui fapt femeia se poate detașa de corpul ei foarte ușor. Și dacă asta devine posibil – această detașare, această separare – atunci nu e nici o problemă.
Așa că este un lucru foarte paradoxal: dacă o femeie decide să fie celibatară și să se detașeze de corpul ei, ea își poate menține puritatea mai ușor decât un bărbat. Odată ce detașarea este acolo, atunci ea poate uita de corp complet. Bărbatul se poate detașa foarte ușor, poate controla foarte ușor, dar mintea sa este mai implicată în corp. De aceea el poate controla, dar apoi va trebui să controleze în fiecare zi, în continuu. Și pentru că sexul feminin este pasiv, este foarte ușor pentru o femeie să fie relaxată în legătură cu sexul. Sexul bărbatului este activ. Este ușor pentru el să-l controleze, dar dificil să fie relaxat în legătură cu asta.
Deci tantra a încercat să găsească multe, multe căi, și tantra este singurul sistem care spune că nu este nici o diferență, că până și o structură feminină poate fi folosită. Tantra este deci singura cale care dă femeilor un statut egal. Altfel, fiecare religie, orice ar spune, adânc în interior simte că femeile sunt inferioare. Poate fi creștinismul, poate fi islamul, poate fi jainismul, poate fi budismul, dar adânc în interior simte asta, și motivul este diagnosticul prin intermediul celui de-al treilea ochi, al aurei – formarea aurei în fiecare lună în perioada menstruației.
Cu al treilea ochi devii capabil să vezi lucruri care sunt acolo, dar care nu pot fi văzute cu ochii obișnuiți. Toate metodele de privit influențează al treilea ochi, pentru că a privi înseamnă că o anumită energie se mișcă în exteriorul tău, spre lume. Dacă este blocată, dacă este blocată brusc, energia va găsi o altă cale, și al treilea ochi este în imediata apropiere.
În Tibet au fost chiar operații chirurgicale pentru al treilea ochi. Uneori se întâmplă ca al treilea ochi să fie blocat pentru că nu l-ai folosit de milenii. Dacă al treilea ochi este blocat și îți oprești ochii din a se mișca, vei simți o anumită neliniște pentru că energia este acolo și nu este nici o cale pe care să miște. În Tibet au conceput anumite operații pentru a curăța canalul. Acest lucru se poate face. Și dacă nu se face, atunci multe lucruri se pot întâmpla.
Doar acum două sau trei zile, un sannyasin – este aici – a venit la mine. Ea a spus: ”Este o senzație foarte fierbinte la al treilea ochi.” Și nu doar senzația era acolo, pielea se arsese ca și cum cineva a ars-o din exterior. Senzația, de ardere, era în interior, dar pielea fusese afectată. Devenise arsă complet. Îi era teamă – ce se întâmplase? Sentimentul era plăcut, căldura era foarte plăcută, ca și cum ceva se topea. Ceva se întâmpla, dar chiar și corpul fizic ajunsese să fie afectat, ca și cum un foc real îl atinsese.
Motivul? Al treilea ochi a început să funcționeze, energia a început să se miște în el. A fost rece timp de vieți întregi; energia nu se mișcase niciodată prin el. Când pentru prima oară se mișcă energia, este căldură. Când pentru prima oară se mișcă energia, este senzația de arsură. Și pentru că canalul trebuie creat și forțat, poate deveni asemenea focului. Este energie concentrată lovind cel de-al treilea ochi.
În India am folosit pulberea de santal și alte lucruri, ghee și alte lucruri, doar asupra locului aferent celui de-al treilea ochi. Numim acest semn TILAK. Se pune exact asupra locului corespondent celui de-al treilea ochi, pentru a oferi o anumită răceală din afară. Deci dacă căldura vine din interior și focul se mișcă în interior, nu ar trebui să afecteze pielea la exterior. Nu doar că pielea ar putea fi arsă de acest foc, uneori au apărut chiar și găuri în craniu.
Citeam una dintre cele mai pătrunzătoare cărți despre unul din cele mai profunde mistere al existenței umane pe pământ. Au existat mereu presupuneri că omul a venit de pe o altă stea, pentru că pare să nu fie nici o posibilitate ca omul să fi evoluat brusc pe pământ. Pare să nu fie nici o posibilitate ca omul într-adevăr să fi evoluat dintr-o maimuță sau un cimpanzeu. Și nu a existat nici o legătură, pentru că dacă omul ar fi evoluat din cimpanzeu, trebuie să existe verigi de legătură – ceva ce este între om și cimpanzeu – dar nu există așa ceva. Cu toate datele și descoperirile existente, nu am găsit încă o singur schelet, un craniu sau ceva, despre care să putem spune că este legătura dintre cimpanzeu și om.
Așa că au fost mereu propuneri fantastice cum că omul trebuie să fi apărut pe pământ brusc. Un craniu de om, datând cu foarte mult timp în urmă, 100 000 de ani în urmă, a fost descoperit. Dar în comparație cu alte cranii, nu lipsește nimic în el. Este același tip de craniu, cu același creier, cu aceeași structură. Noi nu am evoluat de fapt, în ceea ce privește structura minții.
Deci se pare că omul a apărut brusc pe pământ. El trebuie să fi venit de pe vreo altă planetă. De exemplu, acum călătorim în spațiu, și dacă găsim vreo planetă pe care merită să trăiești, o vom popula; atunci, brusc omul va apărea acolo. Citeam o carte despre o astfel de propunere, și autorul a găsit multe lucruri care să-i sprijine ipoteza.
Este un lucru pe care am vrut să vi-l spun, legat de această chestiune a privitului. El a descoperit un craniu în Mexic și unul în Tibet. Ambele cranii au găuri în locul celui de-al treilea ochi, și găurile sunt de așa natură că nu aveau cum să fie făcute de un glonț de armă. Craniile au cel puțin 500 000 spre 1 000 000 de ani vechime. Dacă găurile au fost făcute de o săgeată, nu aveau cum să fie rotunde. Ele sunt atât de rotunde încât nu aveau cum să fie făcute de o săgeată; numai un glonț ar fi putut face astfel de găuri. Așa că autorul încearcă să dovedească prin asta că gloanțele existau cu un milion de ani înainte. Altfel, cum fuseseră omorâți acești oameni?
Dar de fapt, asta nu dovedește nimic în legătură cu gloanțele. De fiecare dată când al treilea ochi este blocat complet și energia se mișcă brusc, această gaură poate apărea. Energia este exact ca un glonț care vine din interior – exact ca un glonț.  Este foc concentrat; va crea o gaură. Acele două cranii cu găuri nu arată faptul că acei oameni au fost uciși de gloanțe, ci pur și simplu că avut loc un fenomen legat de al treilea ochi. Al treilea ochi a fost blocat complet; energia a devenit concentrată. Ochii fizici s-au oprit complet din funcționare; energia nu s-a putut mișca și a devenit foc. Apoi a explodat. Tocmai pentru a nu exista un astfel de accident, în Tibet au descoperit și conceput metode pentru a face o gaură astfel încât energia să se miște cu ușurință.
Deci de fiecare dată când încerci această [metodă] de privit, ține minte acest lucru: dacă simți o senzație de arsură, nu-ți fie fie teamă. Dar dacă simți că energia a devenit un mare foc ca și cum un glonț viu ar fi acolo, care vrea să penetreze craniul – oprește metoda și vino imediat la mine. Nu o face mai departe. Dacă simți ca și cum ar fi un glonț acolo și vrea să penetreze craniul, oprește-te. Deschide ochii și mișcă-i cât de mult poți. Imediat senzația va dispărea, energia se va fi mișcat prin ochi. Și dacă nu îți spun ceva, nu o parcurge, pentru că uneori s-a întâmplat ca craniul să fie spart.
Nu este nimic greșit chiar dacă se întâmplă asta. Chiar dacă cineva moare din asta, nu este nimic greșit pentru că el a dobândit ceva care este mai presus de moarte. Dar pentru a fi în siguranță, oprește-te de fiecare dată când simți că ceva greșit se poate întâmpla – cu orice metodă, nu doar cu asta. Cu orice metodă, dacă simți că e posibil să se întâmple ceva greșit, oprește-te.
În India, acum sunt predate multe metode și mulți, mulți căutători suferă inutil, pentru că cei care îi învață nici măcar nu sunt conștienți de pericole. Iar cei care-i urmează, îi urmează într-un mod orbesc. Ei nu știu încotro merg sau ce fac.
Eu vorbesc despre aceste 112 metode în special din acest motiv – pentru ca voi să deveniți conștienți de toate metodele, de toate posibilitățile, de pericole, astfel încât să puteți găsi apoi ceea ce vi se potrivește cel mai bine. Atunci, dacă pornești cu o anumită metodă, vei fi complet conștient de ce se poate întâmpla, la ce trebuie să fie atent, și atunci când se întâmplă ceva, cum trebuie să îl abordezi.
http://oshojoy.ro/osho-despre-al-treilea-ochi-si-tehnicile-meditative-de-privit/
Inchei cu Trebuie sa Traiesc.
gabriella.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu