Când ne identificăm cu ego-ul nostru, suntem îngrijoraţi de
dispariţia lui, care va avea loc când vom muri. Dar când ne identificăm
cu sufletul nostru – care nu este constrâns de legile timpului sau supus
lor şi, prin urmare, este etern – frica noastră dispare. Recunoaştem că
adevărata moarte este ceea ce ni se întâmplă când începem să mergem ca
somnambulii prin viaţă, pierzând scopul destinului nostru -existând, pur
şi simplu, dar fără să trăim cu adevărat.
Moartea fizică este inevitabilă, deşi Laika cred că putem să îi
influenţăm circumstanţele şi chiar să hotărâm când, unde și cum vom
muri. Cu toate acestea, moartea spirituală – sau a deveni morţi
ambulanţi -este un lucru pe care putem şi trebuie să evităm. Cred că
acest tip de „moarte ambulantă” ne slăbeşte Lumina şi inhibă capacitatea
ADN-ului de a ne repara corpul, ducând la capitularea în faţa bolilor
emoţionale şi fizice. Deci, cu toate că există multe cauze care duc la
moarte, Laika consideră că există o singură cauză a decesului nostru –
întunericul fricii, care se instalează în celulele şi ţesuturile
noastre.
În fiecare an îmi iau câţiva studenţi într-o expediţie pe un munte
din Anzi, unde Laika se adună, prin tradiţie, pentru ritualurile lor de
iniţiere. Când ajungem la baza muntelui, fiecare trebuie să aleagă o
piatră, pe care să o pună în buzunar şi cu care să mediteze pe durata
călătoriei. Le cer studenţilor să se oprească de-a lungul drumului,
pentru a „sufla” în piatră amintirile despre cum au murit părinţii sau
bunicii lor şi le cer să-şi amintească momentele când au simţit că nu
mai aveau viaţă în ei. Când ajungem la un lac limpede şi frumos
-cunoscut şamanilor sub numele de Laguna Jaguarului – efectuăm o
ceremonie, în care luăm pietrele şi le aruncăm în apă. Facem asta de la
nivelul păsării colibri, pentru a ne lepăda de moartea care a fost
selectată pentru noi, de genele noastre, de părinţi sau de stilul de
viaţă. Tăiem cordoanele energetice care ne leagă de retrăirea modului în
care au trăit sau au murit strămoşii noştri.
Mai târziu, le explic membrilor expediţiei că, dacă am fi într-o
cameră cu o sută de oameni, statisticile arată că treizeci şi unu dintre
noi vor muri de boli coronariene, douăzeci şi patru de cancer şi numai
unul dintre noi va muri în modul preferat – poate în braţele iubitei, la
vârsta de o sută zece ani, după o partidă minunată de sex! Desigur, cu
toţii ne dorim o asemenea moarte, dar statisticile şi probabilitatea ne
spun să nu ne facem speranţe. Credinţa noastră este că trăim într-un
univers ostil, care ne atacă mereu, şi că moartea ne urmăreşte la
fiecare colţ – de la microbi invizibili, la cancer, mâncare şi ape
otrăvite. Da, vom trece cu toţii prin moartea fizică şi ne întrebăm cum
şi când se va întâmpla. Deşi s-ar putea să nu fim conştienţi de asta,
fiecare dintre noi s-a oferit voluntar să moară într-un anume fel,
alegând să se nască în anumite familii, alegând genele pe care le-a
moştenit când a ales acea familie şi modurile de viaţă pe care le-a
creat. în vreme ce statisticienilor le place să scoată în evidenţă cum
va muri fiecare persoană din jurul nostru, vestea bună este că noi ne
putem elibera de statistici şi de moartea preselectată pentru noi, de
către genele şi karma noastră.
Când simţim că suntem urmăriţi de moarte, trăim în lipsă, în loc de
abundenţă – iar paharul nostru este veşnic pe jumătate gol. Acţionând
din frică, aderăm la ideea că: „Trebuie să am grijă de mine şi de ai
mei, pentru că nimeni altcineva n-o va face”. Ne pierdem credinţa şi
încetăm să mai avem încredere că Dumnezeu va avea grijă de noi. Ne tăiem
legăturile cu ceilalţi oameni, cu noi înşine şi cu Sacrul şi considerăm
că suntem de unii singuri. Uităm măreţele resurse care ne sunt
disponibile, atunci când suntem în legătură cu Divinul. Percepând totul
de la nivelul şarpelui sau al jaguarului – şi niciodată de la cel al
păsării colibri sau al vulturului – ajungem prizonierii poveştilor
noastre; fie trăim în trecut şi dorim ca lucrurile să fi stat altfel,
fie ne concentrăm pe viitor şi ne dorim să-l putem controla. Nu suntem
niciodată complet prezenţi în acum. Când trăim în acest mod, devenim
morţi ambulanţi.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu