Totalul afișărilor de pagină

4 feb. 2019

Identificarea cauzelor suferințelor și rezolvarea acestoraI...

Primul pas în rezolvarea unei probleme este să conștientizez că o am. Este evident faptul că nu am cum ca măcar să îmi doresc  să rezolv ceva despre nu știu că există. Al doilea pas important este să știu cauzele pentru care nu mă simt așa cum mi-aș dori, și asta mă aduce și mai aproape de rezolvarea problemei. Al treilea pas este să identific instrumentele necesare cu care să lucrez, să mi le creez singur, sau să caut pe cineva care să mă ajute, să mă îndrume și să mă susțină. Apoi este nevoie de perseverență.
Identificarea cauzelor suferințelor și rezolvarea acestora este etapa premergătoare aplicării Celor 6 Piloni ai Vindecării, cum îi numește atât de frumos Gary Craig, Fondatorul EFT:
  1. Iertarea de Sine
  2. Iubirea și Acceptarea de Sine
  3. Iertarea altor Persoane
  4. Respectă-ți umbrele
  5. Mă predau (Facă-se voia Ta)
  6. Procedura de Pace Personală – Rescrierea unei ”Traume” pe zi, timp de 3 Luni = 90 de ”Traume”/Probleme
Mi-am repetat de atâtea ori lucruri negative despre mine, sau i-am lăsat pe alții să mi le spună și să mi le repete, sau am ajuns să mi le repet singur, până am ajuns să le cred, eram și poate mai sunt încă convins că sunt gândurile și vocile mele, că așa este, că acesta este destinul meu și că nu poate fi schimbat, încât este nevoie să îmi repet de cel puțin atâtea ori contrariul. Dar vestea bune este că există instrumente, cum ar fi Hipnoza, NLP-ul sau Tehnicile de Eliberare Emoțională care accelerează și amplifică acest proces.
Pentru a crea noi rețele neuronale, noi moduri de gândire, noi comportamente, reacții, programe și convingeri este nevoie de o perioadă de 30 de zile. Rezultatele încep să se vadă după 21 de zile, dar este mai bine să continuăm până la 30, adică o lună, pentru a fi siguri că acestea vor fi permanente. Este nevoie de lucrul zilnic și cu instrumente adecvate, cu motivație, hotărâre, încredere, determinare și perseverență. Este nevoie și de răbdare. Sunt necesare mai multe serii de 30 de zile, sau lucrul în paralel cu mai multe probleme, programe și aspecte pe care dorim să le rezolvăm, să le modificăm, îmbunătățim, sau de care dorim să scăpăm. Pe de altă parte nici nu vom putea lucra cu foarte multe probleme odată, pentru că vor începe să apară rezistențele și sabotajele.
Dar nu ne putem minți așa ușor. Așa că cea mai bună tactică s-a dovedit aceea de a începe cu inversarea psihologică, adică cu recunoașterea problemei și acceptarea problemei sau a situației, ba încă și mai mult cu manifestarea de răbdare, compasiune și chiar iubire față de această, considerând-o ca pe o lecție pe care este posibil ca noi să ne-o fi asumat la nivel de suflet, prin acceptarea sau chiar crearea tuturor situațiilor și încercările prin care am trecut, pentru a evolua prin depășirea acestora. Și aici ajungem la noțiunea de părți ale noastre, o noțiune cheie în a ne înțelege pe noi și pe alții și pentru a ne conștientiza problemele și cauza acestora și pentru a le rezolva. Aceste părți ale noastre sunt numite de Șamani Părți de Suflet, de Psihologi Copii Interiori, iar Karl Dawson, fondatorul varientei de EFT (Tehnici de Eliberare Emoțională) pe care a numit-o Matrix Reimprinting le-a numit ECHO-uri (Holograme Energetice de Conștiință).
În șamanism Părțile de Suflet se retrag în Spațiul Traumelor situat în Lumea de Jos. Ele fac asta pentru a se proteja, pentru că noi nu am putut-o face la vârsta respectivă. Astfel noi ne simțim incompleți, storși de energia necesară pentru a ține în viață aceste Părți de Suflet, auzim vocile lor exprimându-și nemulțumirile, fricile și durerile, dar credem că sunt ale noastre, și ne comportăm ca și când am fi ele, în situația de neajutorare de la vârsta la care s-a produs trauma și la care au fost desprinse de noi. Șamanul sau Practicianul EFT călătoresc acolo împreună cu clientul și găsesc un copil de 4 ani disperat că părinții lui au plecat la plimbare cu sora sa și pe el l-au uitat acasă, unul de 6 ani căruia tatăl său i-a spus că nu este în stare de nimic, ș.a.m.d.
Terapeutul îi ajută pe client și pe EHO să identifice care a fost lecția negativă învățată: abandon, frică, furie sau umilință, și să întrebe Partea de Suflet de ce ar avea nevoie din partea adultului actual ca să se întoarcă, ce ar putea-o convinge să o facă și să rămână cu el. Povestea care a provocat refularea va fi astfel schimbată după cu dorește ECHO-ul, astfel încât lecțiile și amintirile negative să fie schimbate cu unele pozitive. Pentru Matricea Universală (amănunte aici și aici) nu există realitate ci doar lucruri cărora le corespund mai multă sau mai puțină energie, informații și algoritmi. Astfel vechea poveste traumatizantă va fi schimbată cu o amintire nouă, pozitivă, și asta va fi noua realitate pentru Univers și pentru subconștientul nostru.
Să presupunem de exemplu că intenționez să îmi găsesc un job mai bun, și încep să îl caut, să învăț noi lucruri, să-mi repet de 10 sau sute de ori pe zi că îl voi găsi. Și de cele mai multe ori nu îl găsesc, devin frustrat, și îmi pierd și mai mult încrederea în mine și în eficiența instrumentelor de dezvoltare personală, mă resemnez, devin frustrat, nervos, răutăcios, sau cad în depresie și anxietate. Și asta deoarece am luat în considerare doar o parte din mine, și anume pe aceea care vroia job-ul mai bine plătit și considera că îl merită. Dar am scăpat din vedere faptul că în mine există și alte părți, care nu își doresc acest job, care nu doresc să fie mai bine plătite, care au repulsie sau frică față de bani, care consideră că nu îi merită, care consideră că banii sunt un lucru rău, ”ochiul dracului”, că a avea mulți bani trebuie să fii un om rău sau că te transformă în unul, care nu cred că merită un serviciu mai bun, cărora le este frică de responsabilitate, de invidia altora sau de schimbare, care nu vor să muncească mai mult, care prin neobținerea acestora vor să o pedepsească pe mamă, pe tată, pe ei înșiși, pe oricine îl consideră vinovat de situația actuală din viața lor, de suferințele lor.
Cel mai adesea părțile din mine care îmi spun că nu sunt suficient de bun, că nu voi reuși, că nu merit, că sunt niciodată nu am fost în stare să fac nimic bun, că nu am voință, că nu sunt perseverent, că renunț sau că mă plictisesc repede, nu sunt de fapt vocile mele ci ale părinților mei, bunici sau profesori, care mi-au spus asta datorită frustrărilor lor, pe care și ei le-au moștenit de la părinții lor, școală, societate, sau biserică, și pe care le păstrez în mine datorită neiertării. Dacă reușesc să îi iert cât mai mult pe alții, și să mă iert în primul rând pe mine, voi constata că aceste voci vor începe să se estompeze până când vor dispărea cu totul.
Dar cheia în lucrul cu părțile nu este să încerc să le refulez, ignor sau să le reprim, pentru că atunci ele se vor retrage în subconștient, care are o forță mult mai mare decât conștientul, astfel încât ele vor câștiga întotdeauna. Soluția este aceea de a le observa și a mă observa în permanență, de a le identifica, de a pune reflectorul cu ele, de a le invita și lăsa să vorbească, de a le da o voce, de a discuta ele, a le trata cu înțelegere, compasiune, iubire, răbdare și în mod constructiv. Numai faptul de a pune reflectorul pe Părțile de Suflet le va face să se rușineze de a se comporta inadecvat. Părțile Mele de Suflet, ECHO-urile, Sub-Personalitățile mele trebuie învățate să se comporte ca un Parlament, democratic, civilizat, constructiv, să negocieze și să coopereze în interesele Părților și a Întregului. Rolul părții mele conștiente ar trebui să fie similară cu aceea a Președintelui Senatului sau al Camerei deputaților.
Astfel formula de bază de inversare psihologică din EFT ”Chiar dacă am această problemă mă iubesc profund și mă accept așa cum sunt” apare într-o nouă lumină. Este greu să acceptăm copilul abuzat, umilit, speriat, nedreptățit, sau faptul că nu avem câți bani ne-am dori, că nu avem poziția socială pe care credem că o merităm, că nu suntem suficient de supli sau de tineri. Astfel inversarea psihologică se va rescrie astfel: ”Chiar dacă o parte din mine este nemulțumită de faptul că nu suficienți bani, o altă parte crede că nu îi merit, așa că decid să accept și să iubesc toate părțile din mine, și să le ajut să ajungă la o variantă care poate fi acceptată de fiecare.”. Cu cât fac acest proces mai des, cu atât Parlamentul meu Interior va începe să lucreze tot mai normal și automat cu variantele cele mai bune.
Vom vedea în articolele următoare cum determinăm ce procent din suferințele noastre ni se datorează nouă, cât la sută cauzele sunt din această viață, și cât la sută dintr-o viață anterioară, ce procent se datorează mamei, cât la sută cauzele sunt din această viață, și cât la sută dintr-o viață anterioară, ce procent se datorează tatălui, cât la sută cauzele sunt din această viață, și cât la sută dintr-o viață anterioară, ce procente se datorează altor persoane, cât la sută cauzele sunt din această viață, și cât la sută dintr-o viață anterioară, și cum să ne facem iertările față de noi și față de alții, la bulk și individual, pentru că în ultimă instanță, așa cum reiese și din aceste articol, la baza tuturor suferințelor noastre stă de fapt neiertarea, care blochează acceptarea, iubirea, răbdarea, compasiunea și gândirea pozitivă.
-SURSA- https://luminasinelui.wordpress.com
 Iti transmit din suflet Lumina si Iubire.
gabriella.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu